2010. április 10., szombat

Fonott kalács

Az interneten egy főzős oldalon találtam. Megsütöttem, hát valami mennyei! Alig kell hozzávaló és ebből a mennyiségből 3-an 4 napig ettünk.

Hozzávalók:
       
  • 2,5 dkg élesztő
  • 50 dkg. liszt
  • 5 dkg. vaj
  • 3 dl. tej
  • 4 ek cukor
  • 1 mk. só

Elkészítés:

Az élesztőt felfuttatjuk, majd az összes hozzávalóból tésztát dagasztunk. Jól ki kell gyúrni!
Legalább a duplájára kelesztjük meleg helyen.
6 egyenlő részre osztjuk és kisodorjuk. 6-os fonással összefonjuk - ez nekem nem ment :) -, vagy csinálunk két hármas fonást. Én úgy csináltam, hogy a két hármas fonást az aljuknál fogva összetapasztottam. Nem eléggé, mert szétnyílt, de ha erősebben csinálom biztos úgy marad. :)
Sütőpapírral kibélelt sütőlemezre tesszük, tetejét tejjel lekenjük és 180 fokon kb. 30 percig sütjük. 
Azt írják, hogy a jobb eredmény elérése érdekében egy vízzel teli tálat teszünk a sütőbe a kalács mellé.

Én a következőbe biztos teszek 1 kis kanálnyi citromlevet, vagy reszelt citromhéjat, de fogok kakaós fonatot is készíteni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése