2010. április 21., szerda

Kenyér

Annyira lusta voltam valamelyik nap, nem volt kedvem a sarokig sem elmenni kenyérért. Gondoltam megsütöm én magam. Az interneten találtam is kenyér receptet amihez nem kell kenyérsütő gép. Kicsit variáltam rajta és íme az eredmény:                                  

Hozzávalók:
                 
  • 0,7 dl olaj
  • 3 dl víz
  • 3 dkg élesztő
  • 1 tk só
  • 1 ek cukor
  • 1/2 kg liszt

Elkészítés:

A hozzávalókat összegyúrjuk (az élesztőt csak bele kell morzsolni) és addig dagasztjuk, míg elválik a tészta a kezünktől és az edény falától. Utána még kb. 5 percet. Meleg helyen 1-1,5 órát kelesztjük. 
Átgyúrjuk és kenyér/cipó alakúra formázzuk. Tetejét bevagdossuk és vízzel lekenjük. 
Előmelegített sütőben 170 fokon 35-40 percet sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése