2010. június 15., kedd

Színes-csíkos keksz

Ahogy Piros készíti:

200 g margarint 18 dkg fruktózzal vagy 25 dkg cukorral habosra keverünk, majd hozzá adjuk a 2 db tojást, a 20 dkg tönköly és 30 dkg fehérlisztet, 2 tk sütőport, 2 kk vaniliaaromát majd összegyúrjuk, ízlés szerint ízesíthetjük, kakóval, csokidarabokkal, gyömbérrel, kókusszal, fahéjjal, megkenhetjük lekvárral, vagy ha megsült a tetejét díszíthetjük mázzal....
180 fokon kb 10-12 percig sütjük

Piros keksze:


Az én kekszem, bár én picit másképp csinálom. :)

  • 20 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 2 tojás
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 50 dkg liszt
  • 1 ek kakaó

A kakaó kivételével mindent összegyúrok, kétfelé veszem, az egyikbe belegyúrom a kakaót, egymásra fektetem, kinyújtom őket, majd feltekerem és a hűtőben pihen 2-3 órát. Utána felvágom, tepsiben helyet hagyva egymás mellé teszem és előmelegített sütőben 180 fokon 10 perc alatt megsütöm.
Variáció itt is nagyon sok van, én pl. a csokis részbe tettem még reszelt narancshéjat. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése